28 Mart 2010 Pazar

DatsoGallery 1.8.4 ve Türkçe dil dosyası

Sitenizde resim galerisi kullancaksanız, seçeneğiniz biraz fazla. Phoca Gallery, DatsoGallery ve JoomGallery en bilinenleri. Hepsinin ayrı özellikleri var.

JoomGallery'yi pek kullanmadım, bi kere denedim ve kullanışlı gelmedi ama JoomGallery'nin demo sayfalarına baktığımda o kadar da kötü olmadığını gördüm. Datso'ya benziyor ama onun kadar iyi değil bence.

Phoca Gallery katalog tarzı kullanımlar için çok iyi. Buna örnek olarak da Schafer'ın Türkçe web sayfasını gösterebiliriz. Phoca'nın diğerlerinden farklı bir özelliği de Java Upload gibi bir kolaylığa sahip olması. Bu kullanıcıların çok fazla resmi aynı anda ve kolayca eklemesine yardımcı oluyor. En büyük eksiği resimlere yorum yapılmaması, kategorilere yorum yapılabilmesi. Kullanıcıların resim eklerken kendi kategorilerini oluşturmak zorunda olmaları. (Bununla ilgili bir ayarı varsa da ben bulamadım.)

DatsoGallery'ye gelince. DatsoGallery gerçekten çok iyi bir resim galerisi. Tek kötü özelliği paralı olması. Ama lisans gereği yayınlamakta bir sakınca yokmuş diye duydum. Sakınca olsa da çok umrumda değil doğrusu. DatsoGallery'yi tam anlamıyla görmek istiyorsanız benim kendi imalatım olan karacayavuz.com'u ziyaret edebilirsiniz. Yorum, oylama olayları gayet iyi. Bunun dışında yanında gelen modüller de oldukça kullanışlı. DatsoGallery Ultimate modülüyle istediğiniz her şeyi, her sayfada gösterebiliyorsunuz. Ayrıca .zip dosyalarıyla toplu yükleme yapabiliyorsunuz. Ama bunu sadece yöneticilerin yapabiliyor olması bence bileşenin en büyük eksiği.


DatsoGallery yazıyor ama .zip dosyasının içinde sadece DatsoGallery ve modülleri yok. JDownloads ve JComments gibi işe yarar başka bileşenler de var.

.zip dosyası içeriği:
  • com_datsogallery_1.8.4.zip
  • com_jcomments_v2.1.0.0.zip
  • com_jdownloads_1.5.1_RC_695.zip
  • datsogallery_contentelements_2.0.4.zip
  • mod_datsogallery_ultimate-1.3.zip
  • mod_dgslideshow-1.0.zip
  • plg_content_datsopic_v2.0.zip
  • plg_editors-xtd_datsopic_v2.0.zip
  • plg_search_datsogallery-v.2.0.zip
  • plug_datsogallery-tab.zip (Community Builder Plug-in)
  • plug_datsogallery_tab-1.3.zip (Community Builder Plug-in)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder